Spoznali bomo nekatere načine in možnosti za komunikacijo s pomočjo “modernih” internetnih storitev.
Video – Komunikacija
Komunikacija je sredstvo, ki omogoča izmenjavo, posredovanje informacij. Včasih je človek poznal samo sočasno komunikacijo (pogovor) s sogovornikom, s katerim sta se nahajala na isti lokaciji. Kasneje je tehnika omogočila tudi nesočasno komunikacijo na daljavo. S prihodom interneta je komunikacija pridobila še veliko drugih možnosti, ki jih prej ni bilo.
Komunikacijo lahko delimo na:
1. Sočasno ali sinhrono komunikacijo
Sočasna ali sinhrona komunikacija poteka istočasno, a ne nujno na isti lokaciji. Tipični primeri iz vsakdanjega življenja so npr. pogovor v živo, diskusija ali pogovor po telefonu.
Sočasna komunikacija ima kar nekaj prednosti:
- poteka v živo
- omogoča dialog
- vprašanja postavimo takoj/odgovore nanje dobimo takoj
- dobimo takojšnje povratne informacije
Pomanjkljivosti te komunikacije so:
- vsi udeleženci morajo imeti čas istočasno
- (pri nekaterih vrstah) moramo biti skupaj
2. Nesočasno ali asinhrono komunikacijo
Nesočasna ali asinhrona komunikacija poteka tako, da lahko vsak od udeležencev komunicira v svojem času. Tipični primer iz vsakdanjega življenja so pisma.
Nesočasna komunikacija ima kar nekaj prednosti:
- časovna in prostorska prilagodljivost
- razprava in zbiranje idej poteka skozi daljše časovno obdobje
- hranjenje “zgodovine” pogovora
Pomanjkljivosti te komunikacije so:
- zamik pri odzivih
- občutek neosebnosti pogovora
- ustvarjanje računov, prijavljanje …
- potreba po moderiranju pogovorov
Vrste elektronskih komunikacij:
- elektronska pošta
- videokonference
- avdiokonference
- neposredno sporočanje (ali hitro tekstovno sporočanje)
- forumi
- klepetalnice
- blogi
- Wiki
- družabna omrežja
Komentarji