Spoznali bomo nekatere načine in možnosti za komunikacijo s pomočjo “modernih” internetnih storitev.

Video – Komunikacija

Komunikacija je sredstvo, ki omogoča izmenjavo, posredovanje informacij. Včasih je človek poznal samo sočasno komunikacijo (pogovor) s sogovornikom, s katerim sta se nahajala na isti lokaciji. Kasneje je tehnika omogočila tudi nesočasno komunikacijo na daljavo. S prihodom interneta je komunikacija pridobila še veliko drugih možnosti, ki jih prej ni bilo.

Komunikacijo lahko delimo na:

1. Sočasno ali sinhrono komunikacijo

Sočasna ali sinhrona komunikacija poteka istočasno, a ne nujno na isti lokaciji. Tipični primeri iz vsakdanjega življenja so npr. pogovor v živo, diskusija ali pogovor po telefonu.

Sočasna komunikacija ima kar nekaj prednosti:
  • poteka v živo
  • omogoča dialog
  • vprašanja postavimo takoj/odgovore nanje dobimo takoj
  • dobimo takojšnje povratne informacije
Pomanjkljivosti te komunikacije so:
  • vsi udeleženci morajo imeti čas istočasno
  • (pri nekaterih vrstah) moramo biti skupaj

2. Nesočasno ali asinhrono komunikacijo

Nesočasna ali asinhrona komunikacija poteka tako, da lahko vsak od udeležencev komunicira v svojem času. Tipični primer iz vsakdanjega življenja so pisma.

Nesočasna komunikacija ima kar nekaj prednosti:
  • časovna in prostorska prilagodljivost
  • razprava in zbiranje idej poteka skozi daljše časovno obdobje
  • hranjenje “zgodovine” pogovora
Pomanjkljivosti te komunikacije so:
  • zamik pri odzivih
  • občutek neosebnosti pogovora
  • ustvarjanje računov, prijavljanje …
  • potreba po moderiranju pogovorov
Vrste elektronskih komunikacij:
(Skupno 3.140 obiskov, današnjih obiskov 1)