Zlata pravila telefonske komunikacije, ki veljajo za uporabo stacionarnega telefona, se seveda nanašajo tudi na mobilni telefon. Ker pa gre za dostopnost kjerkoli in kadarkoli, je pomembno upoštevati še dodatne smernice, da bo komunikacija prijetna za oba sodelujoča.

Mobitel

Vir: http://www.adelaidenow.com.au/news/south-australia/police-chiefs-want-our-online-data-for-seven-years/story-e6frea83-1226482097183 (11. 5. 2016)

Po vzpostavitvi zveze pozdravite (dober dan, dobro jutro, dober večer). Čeprav se klicanemu na zaslonu izpiše naša številka ali celo ime, je prav, da se predstavite.
Prav tako je primerno, da vprašate, če klicanega motite in če lahko govori z vami. Če se je klicani oglasil (in ni pustil, da je telefon zvonil v prazno), še ne pomeni, da ima pogoje za pogovor z nami, o temi, o kateri želite govoriti. Zato to preverite. Ponudite lahko, da pokličete ob ustreznejši uri. Če tako predlaga sogovornik, naj vas pokliče nazaj (ob uri, ki ustreza obema). Sami se izogibajte, da bi sogovornika prosili, naj vas ta pokliče kasneje – s tem mu povzročamo stroške in nanj prelagamo skrb. Vljudno je, da na neodgovorjeni klic, ki ga je zabeležil vaš telefon, klic vrnete. Če gre za neznano številko, je presoja seveda vaša.

Pri telefonskem pogovoru po mobilnem telefonu je morda še pomembneje, da ste kratki in jedrnati, kot pri pogovoru po stacionarnem telefonu. Mobilni telefon omogoča dosegljivost, zasedena linija pa pomeni, da ste (če nimate drugačnih nastavitev) za vse ostale nedosegljivi. Tudi možnih negativnih učinki sevanja na zdravje ni za zanemariti. Zato ne pričakujte od sogovornika, da bo z vami klepetal na dolgo in široko. Ko pa sedite s prijateljem na kavi, se potrudite in za ta čas pozabite na svoj mobilni telefon – ne spremljajte dogajanja na Facebooku, ne odgovarjajte na nenujna sporočila, ne brskajte po fotografijah in video posnetkih.

Mobitel1Vir: http://naked-science.ru/article/psy/sotsialnye-seti-vinovny-v-nizk (11. 5. 2016)

V čakalnicah, na predavanjih in drugih prostorih, kjer je zaželena tišina, utišajte telefon. Tudi sicer pazite na jakost zvoka in izbor zvonenja pri dohodnih klicih in sporočilih. Nekateri zvoki so morda všeč lastniku, a so za okolico neprimerni. Podobno velja za glasovno sporočilo telefonske tajnice, ki naj bo primerno vsakemu klicočemu – saj je namenjeno njim, ne pa zabavi lastnika telefona.

Pri pisanju kratkih sporočil (SMSov) je uporaba knjižnega jezika mnogo primernejša kot uporaba pogovornega jezika (pogovorni jezik je namenjen pogovoru, ne pisanju!). Gotovo si želite biti razumljivi – pri izpuščanju samoglasnikov in uporabi slenga pa se lahko zgodi, da bo imel prejemnik težave s dešifriranjem sporočila…

Vendarle pa lahko emotikoni in kratice (akronimi) sporočilu dodajo komunikacijski naboj…

🙂
  • sreča ali smeh
🙁
  • žalost ali razočaranje
😉
  • šaljivost, nagajivost

Več o tem: 

ASAP
  • As Soon As Possible (Takoj, ko bo mogoče.)
BTW
  • By The Way (Mimogrede.)
CU
  • See You ( Se vidimo.)
LOL
  • Laughing Out Loud (Glasno smejanje.)
THX
  • Thanx (Hvala.)

 …seveda pa ne sodijo v poslovno komunikacijo.

Telefonska številka je osebni podatek, ki ga ni dovoljeno posredovati brez dovoljenja imetnika.

Vir: http://www.zdus-zveza.si/bonton-uporabe-e-poste (11.5.2016)

(Skupno 1.306 obiskov, današnjih obiskov 2)